CV/Anmeldelser

 

ANMELDELSER

– DEN SKALDEDE SANGERINDE –

Kulturtid 5 stjerner 31. januar 2017
Af Tonny Olausen

“I forestillingen møder vi den frembrusende au-pair pige Mary, der på drastisk facon overskrider tidens normer for, hvordan man skal opføre sig. I rollen som Mary ses Therese Glahn, der med sin karismatiske ansigtsmimik og kropssprog måske bliver det altoverskyggende midtpunkt, når hun hjemmevant indtager barskabet og sætter ild til det hele.”

Information 10. februar 2017
Af Anne Middelboe Christensen

“Skuespillerne fremsiger Klaus Hoffmeyers eksakte oversættelse med den vildeste ligefremhed i replikkerne.
Der kommer ikke nogen ind og normaliserer selskabet. Tværtimod svæver Therese Glahn ind gennem stuen med struttende skørter – direkte mod baren, hvorfra hun skænker brutal sarkasme op til gæsterne sammen med sprutten. ”jeg er au pairen” siger hun, så det lyder som en befalingstilladelse. Hendes vilde kampskuldre og hendes eksakte hæle, der gungrer vredt under hendes blondinekrøller, virker nærmest som fysiske angreb”

Berlingske  5 stjerner
Af Anne Liisberg

“Aupair Mary – i Therese Glahns yndefulde, psykotiske skikkelse…det er mesterligt skuespil på alle pladser”

Oplevbyen 4 stjerner 12. februar 2017
Af Julie Rebekka Lybæk

“Therese Glahn er citronskiven i drinken. Hvor anstrengte smil og velvillige, men mislykkede forsøg på at nå hinanden med desperate høflighedsfraser karakteriser al interaktion mellem de to par, skærebrænder tjenestepigen Mary (Therese Glahn, bl.a. kendt fra tv-serien ”Nikolaj og Julie”) herligt igennem med en no bullshit attitude, der kan intimidere selv en overmåde selvforherligende brandinspektør (Michael Moritzen). Med iskold ligegyldighed skyller hun det ene ufortyndede glas gin ned efter det andet og sætter ligeså usødet selskabet på plads, sin plads i hierarkiet til trods. Som den kulørte skive citron i enhver gin og tonic med respekt for sig selv, bliver hun den vitale kontrast, der gør de andre karakterers gennemsigtighed og vægelsind mere udholdelig.”

Kulturkapellet Februar 2017
Af Uffe Stormgaard

“En au pair pige i Therese Glahns skønne skæve udlægning”

CPH Culture 4 stjerner januar 2017
Af Michael Søby

“Au pair-pigen (et behageligt gensyn med Therese Glahn) insisterer også på at tage ordet, for Ionescos sociale blik fornægter sig ikke, og hun lover dem alle bål og brand.”

Gregers DH 4 stjerner 31. januar 2017
Af Gregers Dirckinck-Holmfeld

“Det er overordentlig morsomt spillet af de seks skuespillere”

Frederiksborg Amts Avis 4 stjerner 02. februar 2017
Af Knud Cornelius

“Au pair’en er nævenyttig og grinagtig”

Lokalavisen Frederiksberg 02. februar 2017
Af Nanna Boye

’Alle medvirkende udtrykker meget med kropssprog og mimik, og det er en sand nydelse at se, hvordan de alle mestrer den del. Tak for ævl på den fede måde – tak for en fornøjelig aften med et veloplagt ensemble’

Ungt Teaterblod  6 bloddråber 30. januar 2017
Af Jonas Gudmand

“Det hele er kugleskørt og dog vidunderligt at følge, da samtlige skuespillere udviser enorm spillelyst, udstråling og stærk replikføring”

– SHOW REAL –

Information  23. februar 2010
Af Anne Middelboe Christensen

“Filosofisk og finurlig danseforestilling. Sammen med fire superdansere.
Smukke Therese kaster sig forover på sine løvindepoter, mens hun skubber hofterne i kæleposition og bagpoterne i gulvet. Grrrrhrr.”

Berlingske 5 stjerner 11. Februar 2010
Af Vibeke Wern

“Master Fatman og Therese Glahn tager kegler”
“Energibomben Therese Glahn i fysisk topform”

Weekendavisen
Af Majbrit Hjelmsbo

“Det komiske stortalent Therese Glahn, der banker næsen mod skærmen, da hun forsøger at slippe ud af tv-showets plastickulørte paradis”

– TRAPPEN –

Information 2007
Af Anne Midelboe Christensen

“Det er Therese Glahn, der har fået rollen som et par barnlige pupiller og et sæt springbare fødder. Glahn hører hjemme i alfernes univers af blinkebrunetter: Når hun blot må vifte med armene og plirre med øjenlågene, så drysser hun magi”

– DAS –

Information 2005
Af Anne Middelboe Christensen

“Therese Glahns handicaphjælper med de morderiske arme i pink cardigan vil nok sprede uro hos visse socialforvaltninger”

Politiken 5 stjerner 2005
Af Monna Dithmer

“Pragtfulde teaterdyr, der uden ord, men med en eminent kropslig transformationsevne kan forvandle ikke bare sig selv, men også de gængse klichescenarier, så man både gribes og gisper af grin”

“Den jomfrunalske hjælper i lyserød cardigan, der udarter til megamonstrøs toiletmorder (godt gået Therese Glahn)”

Berlingske 5 stjerner 5. September 2005
Af Vibeke Wern

“Imponerende, hvordan blot fem aktører i lynomklædning kan gestalte de omkring 25 forskellige personer, der besøger toilettet”

“Forestillingens virkelige bitch er operadivaens tilsyneladende så pæne hjælper i skikkelse af en net Therese Glahn, der også giver liv til den fallerede grevinde, der er endt som posedame. Og sjov og chik er hun som ritual body-painter”

– DEN ENESTE ENE –

Berlingske 5 stjerner

“Therese Glahn har skabt sin egen kære og skære Stella…drømmende Stella, en af de mange hverdagspiger med håb om den store kærlighed”

– IF WISHES WERE KISSES –

Berlingske Tidende 16. Januar 2003
Af Vibeke Wern

“I selskab med de unge, supervitale og mimisk udtryksfulde dansere Therese Glahn, Louise Hyun Dahl, Kasper Ravnhøj og Jacob Stage”

– MAKE-UP –

Berlingske 13. juni 2001
Af Erik Aschengreen

“En sårbar Therese Glahn og en rørende Priscilla Rasmussen skaber aftenens gennemgående historie som den kokain-sniffende karrierekvinde, og den lille vagtmand…Når stormagasinet er lukket danser vagtmanden og karrierepigen deres drøm med både angst og længsel efter nærvær”

“Dans og bevægelseskunst glider homogent sammen. Forestillingen er uhyre velafstemt og velbalanceret. Og dens fem aktører er formidable og meget forskellige”

Jyllands Posten 2001
Af Henrik Lyding

“Fem rasende talentfulde dansere, der alle går ind og ud af de mange roller. Therese Glahn er glimrende som den blanke karrierekvinde…årets bedste danseteaterforestilling”

Weekendavisen, 15. juni – 21. juni 2001
Af Majbrit Hjelmsbo

“Et rasende godt hold…de fem knalddygtige performere spiller hver tre til seks roller, hver og en ramt på kornet! Therese Glahn er hjertegribende som den kokainsniffende karrierekvinde, der pludselig krakelerer med i hittebarn i favnen”


Forfatter til bogen “Molly og stjernerne”

Børnebog – udsolgt fra forlag: Kan lånes på biblioteket
Molly og stjernerne

 

MISCELLANEOUS

Performancekonsulent på DR3’s programserie “kære dagbog”,
sæson 1 og 2
2015-2016
Medvirker i programmet “Dit hjem i vores hænder” 2014
Underviser og koreograf på Danseballaden i Rødovre 2011
Underviser og koreograf på Danseballaden i Greve 2009
Underviser og koreograf på ”Dans et eventyr” Lolland 2008
Koreograf på Danseballaden i Gribskov Kommune  2008
Underviser på Dansens Dag i Oddsherred  2008
Medskabende på Søren Sundbys ”tunge ord”, Junior Kompagniet, Dansescenen  2007
Svang i trapez, Cirkus Benneweiss i programmet Cirkus Cirkus 2006
Dommer i ”scenen er din” Tv2 2004-2006
Modtager af Statens Kunstfonds toårige Koreografstipendium 2001-2003
Koreograf på Jonas Elmers ”Monas Verden” 2000
Koreograf og underviser i Københavns Væksthus/dansescenen 2000
Forsanger i HellBetty siden 1999 1999-2009

HELL BETTY

Forsanger siden 1999


Besøg Hell Betty på MySpace

 

UDVALGTE REKLAMEFILM, KAMPAGNER OG RADIOSPOTS

Louis Nielsen, radiospot 2014, BIVA (YouTube)2011, batterikampagne (medvirkende og oprindelig idé) 2011,
Compaq, 1001, Koshow (DR-OBS), Canal Digital, Codan, Statoil, Red Bull m.fl.

 

UDDANNELSE & TRÆNING

Scenestudie,teknik v/Sondra Lee 1998-2000 US
Scenestudie og teknik v/David Gideon 1998 US
Roy Hart,The Voice seminar 1995 DK
Masterclasses v/Jean-Yves Ginoux 1994 FR
3-årig danse & koreografuddannelse fra
London Contemporary Dance School
1989-92 UK
Studie/arbejdsophold i Paris, New York, Sverige, Island, Berlin 1994-
Yoga & Tai Chi & Pilates 1992-

 

WORKSHOPS OG UNDERVISNING

Har undervisningserfaring med alle aldersgrupper, og har undervist siden 1990
Underviser og laver workshops i Moderne dans, kropsforståelse, bevægelse, pilates og stræk for Børn, voksne og ældre, dansere såvel som ikke-dansere.
Har arbejdet/arbejder som underviser for konsulentfirmaet TACK International, Cirkusskolen AFUK i København, Musical Akademiet i Fredericia, Foreningen MOVE,Livø lejren m.fl

 

 

online casino
worldbookies