– OpdagElse –
“Skuespilleren Therese Glahn formår i den grad at dele sin oplevelse med det unge publikum, som hun har gjort det i 30 år, og spørgsmålet er, om der findes en mere poetisk skuespiller indenfor dansk børneteater lige nu?
Hun formår som en sand tryllefe at tage dem med ind i et andet og smukkere univers end den nutid, der domineres af billeder fra en krigszone. De seks vindfløjter viser sig i stand til at spille hver sin melodi, og yndefulde Therese Glahn kan naturligvis danse til dem alle, så diverse småfolk og de store også får lyst til at bevæge sig.”
Michael Søby
CPHculture
– HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE –
“Therese Glahn, der spiller den introverte, udtrykker fint det stille og tilbageholdende i sin karakter, og det bliver samtidig hendes fortælling, der driver forestillingen fremad, når hun i gemmeleg gemmer sig så godt, at ingen kan finde hende.”
Morten Hede
Teateravisen
”Endelig er der Therese Glahn, der på afdæmpet rørende vis formår at formidle at bare fordi, man nogen gange skal have lov til at være lidt for sig selv, kan man stadig have et behov for at være sammen med andre, når man er klar til det.”
Michael Søby
CPHculture
– TÆNK ENGANG! –
“Men det er Therese Glahn, der er forestillingens hjerte, og hendes fortvivelse og afmagt bliver vores, når hun gang på gang føler sig forkert og mislykkes med den ene ting, hun gerne vll mestre. Og når det så lykkes, får et enkelt smil i Therese Glahns ansigt en hel børneverden til at lyse op.”
Morten Hede
Teateravisen
– DEN SKALDEDE SANGERINDE –
“I forestillingen møder vi den frembrusende au-pair pige Mary, der på drastisk facon overskrider tidens normer for, hvordan man skal opføre sig. I rollen som Mary ses Therese Glahn, der med sin karismatiske ansigtsmimik og kropssprog måske bliver det altoverskyggende midtpunkt, når hun hjemmevant indtager barskabet og sætter ild til det hele.”
Tonny Clausen
Kulturtid
“Der kommer ikke nogen ind og normaliserer selskabet. Tværtimod svæver Therese Glahn ind gennem stuen med struttende skørter – direkte mod baren, hvorfra hun skænker brutal sarkasme op til gæsterne sammen med sprutten. ”jeg er au pairen” siger hun, så det lyder som en befalingstilladelse. Hendes vilde kampskuldre og hendes eksakte hæle, der gungrer vredt under hendes blondinekrøller, virker nærmest som fysiske angreb”
Anne Middelboe Christensen
Information
“Aupair Mary – i Therese Glahns yndefulde, psykotiske skikkelse…det er mesterligt skuespil på alle pladser”
Anne Liisberg
Berlingske
“Therese Glahn er citronskiven i drinken. Hvor anstrengte smil og velvillige, men mislykkede forsøg på at nå hinanden med desperate høflighedsfraser karakteriser al interaktion mellem de to par, skærebrænder tjenestepigen Mary (Therese Glahn, bl.a. kendt fra tv-serien ”Nikolaj og Julie”) herligt igennem med en no bullshit attitude, der kan intimidere selv en overmåde selvforherligende brandinspektør (Michael Moritzen). Med iskold ligegyldighed skyller hun det ene ufortyndede glas gin ned efter det andet og sætter ligeså usødet selskabet på plads, sin plads i hierarkiet til trods. Som den kulørte skive citron i enhver gin og tonic med respekt for sig selv, bliver hun den vitale kontrast, der gør de andre karakterers gennemsigtighed og vægelsind mere udholdelig.”
Julie Rebekka Lybæk
Oplevbyen
“En au pair pige i Therese Glahns skønne skæve udlægning”
Uffe Stormgaard
Kulturkapellet
“Au pair-pigen (et behageligt gensyn med Therese Glahn) insisterer også på at tage ordet, for Ionescos sociale blik fornægter sig ikke, og hun lover dem alle bål og brand.”
Michael Søby
CPHculture
“Au pair’en er nævenyttig og grinagtig”
Knud Cornelius
Frederiksborg Amts Avis
“Det hele er kugleskørt og dog vidunderligt at følge, da samtlige skuespillere udviser enorm spillelyst, udstråling og stærk replikføring”
Jonas Gudmand
Ungt Teaterblod
– SHOW REAL –
“Filosofisk og finurlig danseforestilling. Sammen med fire superdansere.
Smukke Therese kaster sig forover på sine løvindepoter, mens hun skubber hofterne i kæleposition og bagpoterne i gulvet. Grrrrhrr.”
Anne Middelboe Christensen
Information
“Master Fatman og Therese Glahn tager kegler”
“Energibomben Therese Glahn i fysisk topform”
Vibeke Wern
Berlingske
“Det komiske stortalent Therese Glahn, der banker næsen mod skærmen, da hun forsøger at slippe ud af tv-showets plastickulørte paradis”
Majbrit Hjelmsbo
Weekendavisen
– TRAPPEN –
“Det er Therese Glahn, der har fået rollen som et par barnlige pupiller og et sæt springbare fødder. Glahn hører hjemme i alfernes univers af blinkebrunetter: Når hun blot må vifte med armene og plirre med øjenlågene, så drysser hun magi”
Anne Midelboe Christensen
Information
– DAS –
“Therese Glahns handicaphjælper med de morderiske arme i pink cardigan vil nok sprede uro hos visse socialforvaltninger”
“Pragtfulde teaterdyr, der uden ord, men med en eminent kropslig transformationsevne kan forvandle ikke bare sig selv, men også de gængse klichescenarier, så man både gribes og gisper af grin”
Anne Middelboe Christensen
Information
“Den jomfrunalske hjælper i lyserød cardigan, der udarter til megamonstrøs toiletmorder (godt gået Therese Glahn)”
Monna Dithmer
Politiken
“Imponerende, hvordan blot fem aktører i lynomklædning kan gestalte de omkring 25 forskellige personer, der besøger toilettet”
“Forestillingens virkelige bitch er operadivaens tilsyneladende så pæne hjælper i skikkelse af en net Therese Glahn, der også giver liv til den fallerede grevinde, der er endt som posedame. Og sjov og chik er hun som ritual body-painter”
Vibeke Wern
Berlingske
– DEN ENESTE ENE –
“Therese Glahn har skabt sin egen kære og skære Stella…drømmende Stella, en af de mange hverdagspiger med håb om den store kærlighed”
Berlingske
– IF WISHES WERE KISSES –
“I selskab med de unge, supervitale og mimisk udtryksfulde dansere Therese Glahn, Louise Hyun Dahl, Kasper Ravnhøj og Jacob Stage”
Vibeke Wern
Berlingske
– MAKE-UP –
“En sårbar Therese Glahn og en rørende Priscilla Rasmussen skaber aftenens gennemgående historie som den kokain-sniffende karrierekvinde, og den lille vagtmand…Når stormagasinet er lukket danser vagtmanden og karrierepigen deres drøm med både angst og længsel efter nærvær”
“Dans og bevægelseskunst glider homogent sammen. Forestillingen er uhyre velafstemt og velbalanceret. Og dens fem aktører er formidable og meget forskellige”
Erik Aschengreen
Berlingske
“Fem rasende talentfulde dansere, der alle går ind og ud af de mange roller. Therese Glahn er glimrende som den blanke karrierekvinde…årets bedste danseteaterforestilling”
Henrik Lyding
Jyllands Posten
“Et rasende godt hold…de fem knalddygtige performere spiller hver tre til seks roller, hver og en ramt på kornet! Therese Glahn er hjertegribende som den kokainsniffende karrierekvinde, der pludselig krakelerer med i hittebarn i favnen”
Majbrit Hjelmsbo
Weekendavisen
– SOMMERDAHL –
“Gæsteskuespillerne har fungeret svingende, men Therese Glahn er i de to nyeste afsnit en god formidler af de store følelser, som er seriens omdrejningspunkt.”
Fyns Stifttidende